Sayfalar

12 Mayıs 2008 Pazartesi

Her İki Adımda Bir Uygunsuzluğunu (Yalnızlığını) Algılayan Birisine Gazel / Turgut Uyar

.
İlkin tarlaların ve otlakların ve suvatların
Ah benim güzel cahilliğim
Bitmeyeceğini sanırdım karanlık olmadıkça

Yaralı kalbim gürbüzdü sevişkendi
Bir şehir akşamında karanlık olmadıkça

Irmak boylarında gider gelirdim gider gelirdim
Elimde ceset çekmeye yarayan bir uzun kanca

Ne tarihsel badanaya ne pantolonlu aşka
Ah benim güzel şaşkınlığım

Irmak boylarında gider gelirdim gider gelirdim
Rahatlamazdım bir türlü ceset bulmadıkça

Ben size hep söyledim bu benim aşkım
Saate karşı alkol suya karşı tabanca

. Benim suyum bir ateş çalışkanlığıdır
. Kurutulmuş etlerim ve torbalarım hazır
. Ama. Ben gene bir kürdanın diş etlerine batmasıyım
. Bir çürük azı dişinin kenarında

Yaralı kalbim gürbüzdü sevişkendi
Bir şehir hırgüründe karanlık olmadıkça

. Ben neyim varsa taşırım neyim varsa taşırım
. Bir marangoz gibi kulağımın arkasında
. Ah benim güzel cahilliğim
. Ağaçlar enikonu bir silah olmadıkça

Belki bir kuruntudur yaralayan kalbimi
Her insan bir uyumsuzluktur ölü olmadıkça

Turgut Uyar, Her Pazartesi (62–67 Notları), 1968

6 yorum:

  1. ne kadar anlamsız ve saçma bir şiir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada saçma olan bir "şey" varsa o da sizsiniz.

      Sil
  2. hepimiz saçmayız. :D

    YanıtlaSil
  3. şiirde anlam aramak başlı başına bir saçmalıktır.önemli olan size yaşattığı duygudur.us canavardır....atımı istedim evin göğü gerindi çin gülleri bir yerden ordan geliyordum

    YanıtlaSil
  4. İlk yorum yazan doğru söylemiş: ne kadar anlamsız ve saçma(uyumsuz) bir şiir. Tam da bt yüzden güzel, bu yüzden seviyoruz ya.

    YanıtlaSil
  5. ikici yeni diye bir sey var. arastirmanizi oneririm. herkes herseyi anlayacak diye bir kaide yok elbet.

    YanıtlaSil