Sayfalar

17 Ekim 2008 Cuma

Söyle Beni / Ergin Günçe

Söyle beni yeni kurumuş bir yağmur olan kalbim
Söyle beni dağılmış bir panayır olan kalbim
Söyle beni kaybolmuş bir uygarlık olan kalbim
Söyle beni oyuncu bir zaman olan kalbim

Söyle beni bir sabahın başlayışına
Söyle beni bozkırı bir hırsız gibi dolaşan
Söyle beni birdenbire hızlanan bir korkuya
Söyle beni bıkkınlık veren ömre
Söyle beni topacın uyuyuşuna

Söyle beni geç kalmış bir başkalık olan kalbim
Söyle beni hasır şapkalı bir tanrı olan kalbim
Söyle beni soyulmuş bir müze olan kalbim
Söyle beni çürümüş bir portakal olan

Söyle beni yüzyılın bitmekte oluşuna
Söyle beni erken uyandıran güneşe
Söyle beni çılgın bir dümbelek çalmıyor
Söyle beni bir Cumhuriyet olan kalbim
Söyle beni devrimci bir halk olan
Usluluğuna

Ergin Günçe

Kitapları arasında bulunmuş ve ilk kez Adam Sanat Dergisi'nde yayınlanmıştır.
Nisan 1999 • Sayı: 161

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder