Sayfalar

21 Şubat 2009 Cumartesi

Genç Kız ve Ölüm / Aysel Özakın


"Sabahtı. İnsan bedeninin çocuklaşarak temizliğine kavuştuğunu seziyordum. Geçirilen geceyi unutmak için koşuyor ve unutmak istiyordum. Çünkü gecenin içinde beni bağlamışlardı. Erkek çocuklarıyla kapı önünde oynamamı istemeyen halam, bana erdemin yalnız bir kişiye sonsuza kadar bağlanma olduğunu öğretmek isteyen Cemil, bana yiğitliğin bedensel bir özveriyle gerektirdiğini ve özgürlüğü yaşamayan bir toplumda bireysel özgürlüklerin bir sorumsuzluğa dönüştüğünü sezdiren genç arkadaşlarım, dışardaki hayatın bir üniformayla dolaştığını yineleyen haberler, annelik bekleyen kızım beni bağışlamışlardı." s. 112

Genç kız ve Ölüm / Aysel Özakın
Roman
1. Basım, Yazko, 1980
2. Basım, Yordam Kitap, Ekim 2007

Yalçın Küçük'ün 1937 kuşağını ve romanın kahramanı olan "Ergin Günçe" yi(Cemil) değerlendirdiği bir yazısı "Bilim ve Edebiyat" kitabında mevcut. Yalçın Küçük'ün yaklaşımana dair eleştirel bir değini ise Metin Çulhaoğlu'nun "Tarih Türkiye ve Sosyalizm" kitabında bulabilirsiniz.
Nereden aklıma geldi... Öğr. Özgür'e bu kitabın PDF'sini benim için Hayri Abi'den istemesini söylüyordum, o sıra Tülay kitabın kendisinde olduğunu söyledi. Ve tam ayrılırken ilk baskısını elime verdi. Ve havalanına elimde bir kitap ile geldim. Uyudum uyandım, okudum, bir ara bıraktım ettim ve burada bitirdim. Heralde kitabı bir daha okuduğumda benim aklıma yazılanlardan daha çok kitabın benimle macerası aklıma gelecek.
--------------------------------------------

Genç Kız ve Ölüm
Aysel ÖZAKIN
Fiyatı: 11.00 YTL
Roman içinde bir roman... Toplumsal baskı ve eşitsizliklerden fazlasıyla nasiplenen ülkemiz kadınının kendisini ve toplumu anlama, hakiki olabilme çabası.Ödül almak için İstanbul'dan Ankara'ya doğru yola çıkan yazar Nuray İlkin, yıllar önce canına kıymış Cumhuriyet kuşağının idealist bir öğretmeni olan annesinin anıları, politik eylemci kızı için duyduğu endişe ve bir süre önce terk ettiği kocasına karşı hissettiği suçluluk duyguları arasında bocalarken hem toplumu hem de kendisini anlamaya çalışır. Ankara'da karşılaştığı umulmadık durumlar ise duygularında ve düşüncelerinde değişikliklere yol açar Nuray'ın.1970'lerin ikinci yarısının toplumsal ve politik ortamını da çarpıcılıkla sergileyen roman ülkemizde olduğu kadar ülke dışında da yankılar yarattı, yayınlandığı Almanya, İngiltere ve Hollanda'da da büyük beğeni topladı."

http://www.yordamkitap.com/books.php?categoryId=1 sayfasından alınmıştır.

---------------------------------------------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder