Sayfalar

21 Şubat 2009 Cumartesi

• Japon Kitabevi

Vancouver'da uzak Asyalı nüfusun oranı çok yüksek. Bildiğim kadarıyla Kuzey Amerika'nın Asyalı nüfusun genel nüfusa oranının en yüksek olduğu şehir. Burada sadece İngilizce değil Çince, Japonca, Korece, İspanyolca da öğrenebilirsiniz. Uyarılar bile en az bir kaç dilde yazılıyor.
Çin mahhallesine gittiğimde rahatlık hissediyorum. İnsanlar rahatça kendi dillerini konuşuyorlar. Şakalaşıyorlar filan... İnsana keyifli ve tanıdık geliyor. Pazarlarında da bizdekine benzer şekilde tezgahlar açılıyor ve satış yapılıyor.
Şehir merkezinde bir kitapçıya girdim. Girişteki kitaplara bakıyordum. Albümler içinde büyük birisi dikkatimi çekti. Sovyetler'de bir günü anlatıyor. Eski basım ve 25 dolar. Renkli resimli büyük bir atlas boyutunda. Sovyetlerin dört bir yanında bir güne dair kareler seçilmiş. Kitabın farklı ülkeler için örnekleri de yapılmış. Ardından arka bölüme geçtim ve şaşırdım. Çünkü arka bölümler japonca kitaplar, Cd'ler ve Dvd'ler doluydu. Önde görünen bir iki bölüm dışında hep japonca kitap satıyorlardı. Buradaki kitapçılar bir çok dilli. Ama bu kadar büyük japon kitapçısı beklemiyordum. Hem de şehir merkezinde. Fotograflar aynı yerden çünkü izin alacak bir kimse göremedim bende öylesine çekmiştim.
Fotograftanda farkedileceği gibi burada kriz var. Yani herkes indirimde kitapçılar daha da bir batakta. Burada kitapçıların düşmanı korsan değil Amazon satış sitesi. Kim bir şeyler anlatsa Amazon'dan şikayet ediyor.
Ama geçen klasiklerin (Poe, Bronte, Sherlock Holmes, Oscar Wilde...) toplu baskıları birer ansiklopedik kitapta yapılmıştı. Kaliteli ve rahat okunur baskılardı. Kitapların eski basımlarındaki çizimler de eklenmişti ve her biri sadece 20 Kanada dolarıydı. "Ah" dediğimi söyebilirim. Bir gün rahat bir okumada onları da bulurum elbet. Ama içimde kaldı tabii.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder