Sayfalar

21 Temmuz 2009 Salı

Mavi Kuzgun Kanadı (Roller) / Albert Dürer 1512


Tam çevirisi nasıl yapılır bilmiyorum: Mavi kuzgun, gök kuzgun ya da takla atan güvercin kanadı. Bilimsel adı Coracias garrulus. Bana sadece tüyleri ve renkleri lazım... Belki çok "gerçekçi" olduğu için seviyorum. Biliyorum ki bunda kanadın tüylerine bulaşmış kanın etkisi çok. Eğer sadece renkleri göstermek için yapılmış olsaydı ve kan olmasaydı hoş derdik. Ama işin içinde kan olunca. Sanki dün ya da öbürsü gün olmuş bir olaydan kaldığını; sonra kurumuş kanlı tüyleri görünce uzun bir yoldan getirildiğini düşünüyorum. Kuşun yakalandığı ya da bulunduğu yeri vs... Ve hemen bir hikayesi yazıyoruz kafamızda. İşte gerçeklik dediğimde sanırım bundan peyda oluyor. Bu günlerden bir resim o. Yıl 1512.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder