Sayfalar

6 Ağustos 2009 Perşembe

M• Hatar - 2003 - Namgar (Moğol, Buryat)


01. Namgar - [Hatar 01 Yookhor I
02. Namgar - [Hatar #02] Arwan Tavnii Sar (dinle)
03. Namgar - [Hatar #03] Buljamur
04. Namgar - [Hatar #04] Yookhor II
05. Namgar - [Hatar #05] Buriad Oron
06. Namgar - [Hatar #06] Taviin Hasag
07. Namgar - [Hatar #07] Hadadaa
08. Namgar - [Hatar #08] Erbed Sookhor
09. Namgar - [Hatar #09] Torgon Haaryn Alkhan'
10. Namgar - [Hatar #10] Gaikhamaaraa
11. Namgar - [Hatar #11] Yookhor III
12. Namgar - [Hatar #12] Yundengoogoo
13. Namgar - [Hatar #13] Tuulai


Bir iki şeyi söylerek bu albümü öneriyorum. Birincisi "etnik" müzik sevdiğim gibi bir saçmalık nedeniyle bu albümü önermiyorum. Etnik müzikten etik nedenlerle nefret ediyorum. Ama halkların dillerini ve müziklerini seviyorum. Etnomüzik araştırmaları kadar ırkçı, aşağılayıcı şeyler olamaz. Sovyetler de onca buna benzer araştırma olmasına rağmen nedense buna benzer bir adlandırma kullanmamışlar. Devleti olan halkların müzikleri "ethnic" olmuyor ama bir devletleri olmayan bütün halkların müzikleri "ethnic" dilleri "egzotik" oluyor.
Bunu özellikle belirtiyorum. Kendi seslerine, enstürümanlarına sahip bütün diller özeldir. Açıkçası sığ Batı bakışına bırakmamak gerekiyor. Alışmış olduğunuz müziklerden zor gelebilir. Zor güzeldir. Faklı dilde söyleyip aynı akkortları basan adamları / kadınları dinlemekten daha iyidir. Bu arada indirmek için gerekli linki bulamadım. Ama bulmanın zor olacağını sanmıyorum.

Bir diğeri "Buryat" dili nedir diye araştırırken "wikipedia" da buldum. Ve okurken herkesin bir şekilde muzdarip olduğu bir şeyi öğrendim. Stalin onlardan da "10.000" kişi öldürmüş. (Sibirya'nın ortasında bugünkü nüfusu 300.000 bin olan bir milletten 50 yıl önce 10 bin kişi öldürmek ne demek farkında değiller sanırım) Bu kadar kişinin mezarı nerede? Ya da Batı'ya yaranmak için abi bizden de 10 bin kişi öldürdü demek mi gerekiyor. Sanırım insanlar rakamların büyüklüğüne pek bakmıyor. (Uygur Ahmet abi de Stalin bizi Çin'e sattı diyordu.) Ama bunu şikayet ettikleri Batılıların sömürgecilikleri ve şimdide süren dolaylı ve direk katliamlarını görmüyorlar sanırım. Örneğin Fransa'nın kabileler arası açtığı savaşları, ABD'nin Irak ve Afganistan'ını... Ama nelere kadirmişsin Stalin be.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder