Sayfalar

11 Temmuz 2010 Pazar

• ya argo ya tango!

Şimdi, uzun süre kendini götürecek şekilde çalışmaktan ek işle daha ağır çalışıp para kazanınca insanın gözü dönüyor. (O ara  borç filan aklına gelmiyor insanın, hala borcumuz var o başka bir mesele) Hemen haritayı açıyorsunuz.  Bu arada ABD vizesini aldık. Buradan girsem Maimi'den çıkarım diyorsunuz. Şimdilik olma ihtimali en düşükten en yükseğe doğru yapılacakları yazayım.

1. Buenos Aires'e gitmek. Orada tango izleyip ardından Arjantin'in kutba yakın düzlüklerine doğru yola çıkmak. Oralarda ne yapacağımı tam bilemiyorum ama araba sürmeyi adam gibi öğrenseydim, uzun yola çıkar Macellan Boğazı'na kadar giderdim.

2. Araba ve arkadaşlar ile British Colombia, Yukon eyaletleri üzerinden Alaska'ya varmak. Bu gezi Trt'de yayınlanan (80 sonları 90 başı gibi) burjuva, New Yorkluluk, taşra olayını ilk duyduğum Alaska'da çekilen bir diziyi ve tahminen 1988 yılında Alaska'nın ABD'den ayrılmak istemesi üzerine yaşadığı politik süreç anısına olacaktır.

3. Ta çocukken yaşadığım yere benzer dağların üzerinde kurulu olduğunu gördüğüm ve Batılılarca en geç keşfedilen (1905) Macha Pichu'yu TV1'in siyah-beyaz ekranlarında izlemiştim. Sanırım bir 5 bin dolar her şeyi çözer. Benim için hac yolculuğu gibi olur. Ben hacca Macha Pichu'ya gittim derim. Çok "kuul" görünüyor. Ama bu parayı biriktirmek bayağı bir süre demek. Bu arada Küba'ya gitmeyi şimdilik düşünmüyorum. Çok cazip görünmediğini belirtmeliyim.

4. New York'a birkaç günlüğüne gitmekte ekte olsun. Yavurun şehri pahalıymış bu da var.

5. Ottowa'ya Özgür ve Gülden'i ziyaret planım da ekte. Gitmişken çok sevdiğim tiyatro sanatında ki başarılarından dolayı Özgür'ün kelinden öpeceğim. Sonra bunlar boş gel şu Montreal'e gidelim diyeceğim. Arabayla iki saat, otobüsle bilmiyorum. Montreal için biraz Paris biraz New York diyorlar. Gidebilirsek bakacağız.

6. San Francisco'ya kardeş ziyareti gerçekleştireceğim. Bir nevi iade-i ziyaret gibi görünmemesi için bakalım neler yapabiliriz.

7. Her halükarda bir de Seattle seyahatimiz var. Bu planlananlar arasında en kolay görünenidir. 1999 yılında küresel direniş, attac filan laflarının çıkmasına sebep olan mekan. Müzik grupları filan işte gider ucuz içki içer ucuz sigara alır gelirim.

8. Hala gitmediğim tembellikten yattığım zamanlardan beri uhde olan Vancouver'a yakın bir kaç yere gitmek istiyorum. Kışın gittiğim ve olimpiyat oyunlarının gerçekleştiği Whistler'a yazın gitmekte aklımda.

9. Vancouver içinde gidilmemiş kimi mekanlarda akılda kalmıştır arada giderim.

Bu kadar başlıktan 2'si olursa "eh", 3'ü olursa "idare eder", 4'ü olursa "kral", 5'i olursa "oha" derim. Tek sorun bu planların yaz ortasında ortaya çıkmasıdır. Biraz geç kalmışlık görünse de iyidir. Hayali yeter!

Başlık ne alaka derseniz. Eğer olursa tango gibi olacak olmazsa ufukta ağız dolusu argo görünecekten geliyor. Ya argo ya tango!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder