Sayfalar

23 Mart 2009 Pazartesi

Jeanne Hebuterne - Amadeo Modigliani
























Amadeo Modigliani, portrait of Jeanne Hebuterne, 1918
























Amadeo Modigliani, portrait of Jeanne Hebuterne, 1919
2000 yılında hukuk fakültesinin arka odalarından birine gitmiştim. Amacım çizmek filandı. İlk gittiğim de beş altı kişi vardı ve çoğu Modigliani resimlerini yeniden oluştuyorlardı. Sonbahar güneşinin etkisiyle sanırım hiçte öyle basit olmadığını düşündüm, o uzun ve bükük boyunlu kadının resmini taklit etmenin. Hala öyle düşünüyorum. O kadının iki fotoğrafının ve gözlerinin de çizildiği iki resmini koyuyorum. Bir taraf gerçek bir an, diğeri bir kişi de oluşmuş olan bir hayal. Ben, evet, anı da seviyorum; ama şimdi hayali tercih ediyorum.

Fotoğraftaki kadın bilmem ama resimdeki kadın intihar edecek.

Sonra ne mi oldu?
Birkaç saat orada kalıp Cebeci'den Kızılay'a yürüdüm.
Hala o yolu yürümek isterim Sonbahar'da ya da Bahar'da ya da hayatta.
Sanırım bugün gittiğim parka yürürken hep bunu hep bunu düşündüm.
Ve ki o yolda yalnız olmayacağım.
Baki selamlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder